what's here is hereit is all to my heart contentnot to brag not to lowmay it be true or may it not

~ Cantik ke?


Salamz..macik yang mau idopnye putih sahaja da lame m’awardkan aku ng beautiful blogger award ni… ye aku tau aku mmg layak utk dpt award ni. Trimas ye farahlia!  Haha gi mati kepada diri ku sendiri. (-_-)

 ~ni ghupe award nye~
Mengikut kamus dalam otak aku, cantik itu ialah pretty, beauty itu ialah indah.  Beautiful pula adalah kata adjektif bagi perkataan beauty. Poyo tu ape plak? Taim aku muda mudi dulu dorang sibuk cakap poyo= cantik. Siap ade dalam kamus DBP lagi (orang kata la). Tatau la sejao mana kebenaran kata-kata t’sebut sebab aku malas selak kamus. Tah2 nak sedapkan hati je, sebab orang salu panggil poyo tu…..poyo la. Kalau korang ade kesahihan bole share2 ngan aku ye. 

Ade beza ke cantik dan indah? Korang rase? Aku pon tatau la. Hampeh punya aku. (~_~) Pernah tak dengar ‘beauty depends on the eyes of beholder’ lebih kurang gitu la bunyi nye. Nape orang tak cakap pretty ek? Antara persepsi atau tanggapan orang yang pernah aku dengar ialah  cantik tu lebih kepada lahiriah, fizikal. Indah lak, lebih menyeluruh, luaran dan dalaman gitu. Beautiful people ada daya tarikan tersendiri walaupun dikurniakan hidung jambu air, mata cam tak cukup tidur dan sebagainya. I’m not saying that these are disadvantages to a person but usually, the idea of pretty to people is fair skin, pointed nose, big round eyes muka cam model la secara ringkasnya. (contoh saja ok) skang korang nampak tak perbezaannye? 

Bagi aku, people shine from the inside. Pretty people got pretty first impression but beautiful people got to impress others. Gosh, my words sound like I’m criticizing pretty people. Hey, people can be pretty + beautiful too.
 i ni pretty ke beautiful bang? ha bang? jwb la... abang niii....
The most important thing is how you bring yourself to other and even on your own. People see you on how you do see yourself. Paham? Tak paham? Tak paham wat2 paham. Hehe Orang akan nampak kita dengan cara kita melihat diri sendiri. Kalau kite asyik rasa kita tak berkebolehan, mesej yang ade dalam diri tu boleh sampai kat orang sekeliling kita melalui pandangan dan sentuhan mesra (eye n body contact). Kitalah yang bina diri kita dan kita juga punya kuasa untuk mengawal apa yang orang boleh lihat luar dan dalam diri kita. Ye x? 

Marilah kita bersama- sama mengindahkan hati, memolekkan perangai (ahax), merupawankan kendiri dan perbaiki la segala-galanya. hehe Towards beauty!
~i want to be that girl. the one that you called beautiful~

haku dengan penoh ase gumbira m'anugerahkan award ini kepada:







notabuku: pretty+ beautiful= ? ( = akula. ape lagi) (^_^*)
 epi becoming bday to nadiah! i lap u! mmmuuaaxx!


No comments: