what's here is hereit is all to my heart contentnot to brag not to lowmay it be true or may it not

~ tader tajuK





Tuhan,
Jika aku berada dalam dilema zaman usia,
Jangan Kau biarkan aku hanyut dengan cabaran hayat.
Jika aku berada dalam belaian cinta,
Jangan kau lenakan aku terpesona pujukan dustanya.

Jika benar cinta itu tulus, 
Jangan Kau halangi kasihnya ini tanpa balasan benih- benih
iman yang dapat menyubur taman dalam syurgaMu.
Biarpun seluruh dunia menjauhiku.

Aku tidak gentar....
Asalkan aku tidak kehilangan kasihMu.
Yang aku yakin jalan taqwaMu.
Pada redup keampunan ini, 
Jangan Kau kusamkan aku dari perhatianMu.

Semoga aku menjadi insan yang sempurna.
Biarpun aku redahi api keluhan itu, 
Namun aku tidak sanggup biarkan marakan
luka-luka dosa menyapa di perjalananku nanti.
Walaupun kosong aku dari kehidupan,
Aku tidak menyesali selagi hujan nikmat dan rahmatMu
tidak akan menghilang untuk aku terus 
Beryukur padaMu....




notabuku: trimas to a friend who gave this to me... \(^_^)/

1 comment:

Kaspersky Murah said...

no comment...~~..